Płatności mobilne

Płatności mobilne to płatności bezgotówkowe dokonywane przy użyciu smartfona, na którym działa odpowiednia aplikacja, umożliwiające przekazywanie środków pieniężnych między rachunkiem bankowym kupującego a rachunkiem sprzedawcy.

Nasze oprogramowanie ASERV umożliwia obsługę płatności mobilnych następujących systemów: 

  • BLIK – rozwiązanie firmowane przez Polski Standard Płatności, z którego mogą korzystać klienci następujących banków: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (w tym Orange Finanse) oraz PKO Banku Polskiego i Inteligo,
  • PeoPay – rozwiązanie banku Pekao SA,
  • iKasa – rozwiązanie firmowane przez sieć sklepów Biedronka, współpracujące z bankami Pekao SA, Getin i Alior, umożliwiające również korzystanie z niego osobom, które nie mają konta w tych bankach, a założą sobie konto przedpłacone typu elektroniczna portmonetka. 

Przebieg transakcji zakończonej płatnością mobilną przy kasie działającej z naszym oprogramowaniem kasowym lub dowolnym innym oprogramowaniem kasowym, które zostało zintegrowane z naszym oprogramowaniem ASERV, wygląda następująco (w poszczególnych implementacjach mogą występować niewielkie różnice w stosunku do opisanego przebiegu):

  • po podaniu przez kasjera kwoty do zapłaty klient informuje kasjera o chęci dokonania płatności mobilnej, np. „płacę BLIKiem”,
  • kasjer wybiera w programie kasowym odpowiednią formę płatności,
  • klient uruchamia na swoim smartfonie aplikację do obsługi płatności mobilnych i po podaniu hasła do aplikacji wyświetla ona jednorazowy, 6-cyfrowy kod transakcji; kod ten aplikacja pobiera online (przez sieć komórkową) z serwera systemu płatności mobilnych, używanych przez klienta; kod ważny jest przez 2 minuty,
  • klient podaje jednorazowy kod transakcji – w zależności od rozwiązania: sam wpisuje go na PIN Padzie (najczęściej stosowane rozwiązanie) lub podaje go kasjerowi, który wpisuje go w aplikacji kasowej,
  • po wyświetleniu w aplikacji mobilnej kwoty transakcji i nazwy sprzedawcy, klient potwierdza transakcję w aplikacji mobilnej na smartfonie,
  • po uzyskaniu autoryzacji transakcji program kasowy zamyka paragon i drukuje potwierdzenie płatności.

Serwis korzysta z plików cookies w zakresie opisanym w Polityce cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.